Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu (2. nädal)

 Videomängud

Kui me mõtleme tänapäeval videomängudele, siis esimese asjana hüppavad pähe tuntumad onlinemängud nagu Minecraft, Call of Duty või World of Warcraft. Tegelikult on videomänge loodud ning mängitud ka pikka aega enne Interneti tulekut. Näiteks ilmus esimene Microsoft Entertainment pack aastal 1990. See kujutas endast 16-bitiste mängude kogumit, mis oli mõeldud Windows 3.x jaoks. Antud pakett sisaldas mänge nagu Pegged, Tetris ja Minesweeper.

Esimene "Online" mängimine toimus 1980. aastal, ARPANET ühendati Essexi ülikooliga ning kaks üliõpilast kirjutasid tekstipõhise fantaasia-seiklusmängu, mis sai nimeks MUD, ehk "multiuser dungeon". Kui esimesed väliskasutajad ühendasid MUD-iga ARPANETI kaudu sündiski online mängimine.

Videomängud on tänaseni üks populaarsemaid meelelahutusviise. Need on mitme kümmnendi ja interneti olemasolu tõttu küllaltki muutunud, kuid tänu sellele veelgi populaarsemaks saanud. 









Allikad : https://winworldpc.com/product/microsoft-entertainm/1

               https://www.britannica.com/technology/online-gaming


Fonograaf

Thomas Alva Edisoni leiutis, mis oli esimene heli salvestamiseks ja taasesitamiseks mõeldud seade. Leiutisest teatas Edison 1877. aastal ning tema idee järgi oli fonograaf mõeldud kõne salvestamiseks ning taasesitamiseks, kui peagi avastati, et see sobib ka muusika jaoks. See tähendab, et nüüd oli võimalus inimestel muusikat salvestada ning seda hiljem uuesti kuulata ning paljudes kodudes see 1940. aastateni toimus. Peale seda võeti laialdasemalt kasutusele magnetofon. 

Tänases internetiajastus oleks fonograafi kasutamine üpris mõttetu. Esiteks tuleks kuskilt leida soovitud lugu ning see siis salvestada, peale mida oleks võimalik seda alles võrdlemisi kehva kvaliteediga kuulata.  Meil on olemas spotify, kust iga inimene võib leida endale sobiva muusikapala ning seda internetiühenduse olemasolul kuulata. Samuti on meil nüüd võimalus muusika kvaliteetses formaadis alla laadida ning kuulata seda paljudes erinevates seadmetes. Seetõttu on jäänud fonograafid minevikku.





Allikas : https://www.makeuseof.com/tag/the-evolution-of-music-consumption-how-we-got-here/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Uue meedia mõju traditsioonilisele (3.nädal)

Põnevad IT lahendused (1. nädal)